FANDOM

Płotka – imię, które Geralt nadawał wszystkim swoim koniom. Zwykle była to gniada klacz. Jaskier podśmiewał się z przyzwyczajeń wiedźmina.

Jak dowiadujemy się z „Sezonu Burz”, w siodle Płotki znajdowała się zaszyta skrytka, w której Geralt przechowywał garść srebrnych monet na czarną godzinę.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Mimo że Geralt może dosiadać w grze prawie dowolnego konia, to jego domyślnym środkiem transportu jest gniada klacz o wdzięcznym imieniu Płotka. Klacz towarzyszy wiedźminowi przez całą fabułę, dzielnie znosząc trudy wiedźmińskiego szlaku jak choćby nieprzystępne płoty. Podobnie jak kobyła towarzysząca Geraltowi w czasie akcji „Chrztu Ognia”, Płotka z gry komputerowej wykazuje się narowistością oraz hardością charakteru, o czym zresztą wielokrotnie daje znać swojemu właścicielowi. Gniada klacz może zostać zastąpiona nowym, karym koniem, który jest podarunkiem od Emhyra var Emreisa. W dodatku Wiedźmin 3: Krew i wino Geralt wskutek zażycia specjalnego odwaru może nawiązać kontakt z Płotką (głosu użyczył jej Wojciech Mann) oraz wykonać z jej pomocą zadanie „O czym szepczą grzyby”. W którym dowiadujemy się między innymi, że Płotka ma szeroką wiedzę alchemiczną i detektywistyczną.

Ciekawostki

Galeria