Pat – najlepszy łucznik w wiosce Odmęty, mistrz wielu turniejów w tej dziedzinie w Wyzimie.

Pomimo swojego talentu pozostaje w wiosce Odmęty, gdzie pomaga swemu nieudolnemu ojcu Harnowi w pracach budowlanych. Wraz z nim w biały dzień w pocie czoła naprawia most niszczony co jakiś czas przez skrzaty. W stosunku do Geralta jest, podobnie jak pozostali mieszkańcy, życzliwy i pozbawiony uprzedzeń do tego stopnia, że Geralt prosi go o nieużywanie zwrotu "panie" w rozmowie z nim. Po ukończeniu zadania Drobne utrapienia Pat stanowi jedną z trzech nagród do wyboru od murarza Harna. Wybranie Pata (należy po tym powiedzieć do Pata "Chocz ze mną, chłopcze, i zabierz swój łuk) sprawi, że ten będzie towarzyszył Geraltowi na polach, strzelając z łuku do wrogów i w bezpośrednich starciach rażąc ich sztyletem. Pat jest nieśmiertelny, tzn. kiedy jego punkty życia spadają do połowy paska, wówczas on pada nieprzytomny na ziemię i wstaje po regeneracji części z nich. Pat towarzyszy Geraltowi jednorazowo w wiosce Odmęty (znika po wejściu do innej lokacji) oraz permanentnie na polach za dnia i w nocy, jednak nie wchodzi z Geraltem do interiorów, jak krypta czy chata pustelnika. Z Patem i Geraltem związana jest zabawna konwersacja na temat bazyliszka: gdy po prośbie Geralta o niemieszanie się do walki bezpośredniej łucznik zada pytanie, czy na bazyliszka dobre jest lustro, to Biały Wilk odpowie, że "jak dobrze przygrzmocisz, to lustro jest dobre na każdego potwora".