FANDOM

Gówno i kapusta zawsze w parze idą (...) Jedno popędza drugie. Perpetuum mobile.Mądrości Percivala Schuttenbacha[1]
Percival Schuttenbachgnom, jeden z towarzyszy Zoltana Chivaya, znany był również jako metalurg, technik (zawód ten to gnomia specjalność) oraz jubiler.

Historia

Percival po raz pierwszy pojawia się w części Chrzest ognia, kiedy razem z kompanią Zoltana Chivaya prowadził ocalone kobiety i dzieci w bezpieczne miejsce. Spotkał wówczas Geralta, Jaskra i Milvę, którzy wędrowali do Nilfgaardu w celu ocalenia Ciri. Obydwie drużyny się połączyły i przez pewien czas odbywały podróż razem.

Podczas wyprawy zaprzyjaźnił się z Jaskrem, dzięki wspólnym zainteresowaniom takim jak karty i muzyka. W tej pierwszej dziedzinie często oszukiwał, co narażało go na wyzwiska i ciosy drewnianą pałką ze strony swych kompanów. Podczas wojny z Nilfgaardem, temerskie wojska zamierzały wcielić go do Ochotniczego Hufca Mahakamskiego myląc go z krasnoludem. Percival wymigał się jednak ze służby, argumentując się pacyfistycznymi regułami jego religii (sam prawdopodobnie był ateistą).

Po zakończeniu wojny z Nilfgaardem odtworzył zakład jubilerski w Novigradzie, w którym jako żywą reklamę wykorzystywał papugę Feldmarszałka Dudę.

Ciekawostki

  • Istnieje polski zespół folkmetalowy o nazwie Percival Schuttenbach. Nazwa pochodzi od owego gnoma. Zespół ten uczestniczył w tworzeniu ścieżki dźwiękowej do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.
  • W grze Wiedźmin 3 Dziki Gon swój zakład przenosi do Mahakamu z powodu prześladowań rasowych.
  • Pojawia się w pożegnaniu białego wilka na ślubie Geralta i Yennefer .

Galeria