FANDOM

Podgaje – mała wioska znajdująca się w zachodniej części Velen. Jej sołtysem jest Bolko.

Przed akcją gry

W czasie Trzeciej Wojny z Nilfgaardem wieś nie doznała praktycznie żadnych szkód od żadnej ze stron konfliktu, dzięki czemu jej nienaruszony stan mocno odstaje od wyniszczonego krajobrazu.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Podgaje jest dość samowystarczalną ekonomicznie wsią. Jej sołtysem jest Bolko, miejscowość ma płatnerza, a mieszkańcy osady wykorzystują okoliczne hektarów ziemi do uprawy. Wieś leży także na szlaku wiodącym z południa Velen na północ oraz na zachód regionu poprzez m.in. Trollowy most, więc odwiedzana jest często przez domokrążców. W pobliże Podgajów sprowadziła się także uciekająca przed Łowcami Czarownic czarodziejka Keira Metz, która pełni teraz dla mieszkańców rolę zielarki i uzdrowicielki.

Mimo tego nawet Podgaje nie zdołały uniknąć losu prawie wszystkich miejscowości w Velen – klęski głodu. Sytuacji stanowczo nie poprawia grasujący po okolicy upiór Leśnicy, będący tworem nieszczęśliwej miłości i tragicznej śmierci.

Galeria