FANDOM

Poroniec – potwór występujący w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Potwory te to złośliwe i wrogie ludziom demony. Porońcem stawała się dusza dziecka poronionego lub spędzonego płodu, a także dziecko urodzone martwe, zmarłe lub zabite przez matkę wkrótce po urodzeniu, niepochowane zgodnie z obyczajem. Porońce były uważane za niezwykle potężne demony, w związku z obecnym w nich potencjałem niezrealizowanego życia.

Poronione dziecko pochowane pod progiem domu jako ofiara zakładzinowa stawało się przychylnym kłobukiem i nie zmieniało się w porońca.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

W trzeciej części gry porońcem staje się córka Krwawego Barona, poroniona za sprawą Wiedźm, do których zwróciła się jej matka (początkowo Wiedźmin zakładał, że stało się to za sprawą pobicia Aneczki przez męża, ale to wiedźmy zaczęły wyniszczać organizm kobiety i doprowadziły do poronienia, biorąc ją później w niewolę). Dziecko zostało pochowane bez właściwego obrządku w zniszczonej części kasztelu Wrońce. Geralt musi znaleźć rodzinę Barona, z czym poroniec ten jest ściśle powiązany. Wiedźmin może wybrać łatwiejszą opcję i zabić stwora, aby wykorzystać do poszukiwań jego krew. Drugą, trudniejszą opcją jest ochrona ojca stwora przed upiorami, aby ten pochował go pod progiem i nadał mu imię. To zamieni porońca w kłobuka, który pomaga wiedźminowi w odnalezieniu żony i córki Barona.

Walka

Poroniec ma niezwykle wysoką redukcję obrażeń. Miecz srebrny zadaje mu bardzo niskie obrażenia. Zaleca się zastosowanie oleju przeciw przeklętym oraz Znak Aksji. Przydatny jest również Znak Igni. Do ciągłego rzucania znaków przydatny jest Puszczyk, aby przyśpieszyć regenerację wytrzymałości potrzebnej do podpalenia porońca oraz wspomaganie się Eliksirem Jaskółka.

Galeria

Linki zewnętrzne

Gwent icon Zobacz odpowiednią kartę w samodzielnej wersji GWINTA: Poroniec