FANDOM

Próba Traw i inne tajne wiedźmińskie praktyki, własnymi oczyma oglądane, autorka: Carla Demetia Crest – książka znanej czarodziejki. Opowiadała ona o przebiegu mutacji wiedźmińskich. Był to manuskrypt do wyłącznego wglądu Kapituły Czarodziejów.

Znane fragmenty

Na trzeci dzień zmarły wszystkie dzieci, kromie jednego, otroka lat zaledwie dziesięciu. Ten, dotąd miotany gwałtownym obłąkaniem, wpadł był nagle w głębokie odurzenie. Oczy jego miały wzrok szklany, chwytał bez ustanku rękami nakrycie lub wodził nimi w powietrzu, jak gdyby pióra chciał łapać. Oddech stał się głośny i chrapliwy, pod zimny, kleiki i smrodliwy wystąpił na skórę. Tedy znowu mu eliksir podano do żył i atak się powtórzył. Tym razem nastąpił krwotok z nosa, a kaszel przeszedł w womit, po którym otrok całkiem był zwątlał i stał się bezwładny.
Symptomata nie wolniały przez dwa dni kolejne. Skóra dziecięca, dotąd oblana potem, stała się sucha i rozpalona, puls utracił swą pełność i twardość, był jednakowoż pomiernie mocny, raczej powolny niźli prędki. Ani raz jeden już się nie ocknął, ani nie zakrzyczał więcej.
Wreszcie nadszedł dzień siódmy. Otrok ocucił się jakby ze snu i otworzył oczy, a oczy jego były jako te u żmii...
Carla Demetia Crest, Próba Traw i inne tajne wiedźmińskie praktyki, własnymi oczyma oglądane, manuskrypt do wyłącznego wglądu Kapituły Czarodziejów

Krew elfów