Wiedźmin Wiki
Advertisement
Wiedźmin Wiki

Przeklęta kaplicazadanie poboczne w grze komputerowej Wiedźmin 3: Serca z Kamienia. Geralt bada w nim nawiedzoną kaplicę.

Przebieg zadania

Aby rozpocząć zadanie należy udać się do starej kaplicy w pobliżu Górnego Młyna. Gdy Geralt tam przyjdzie, zobaczy świątynię zabitą deskami i obwieszczenie zwalniające mieszkańców Bronovitz od uczestniczenia w nabożeństwach w tej kaplicy. Przy wejściu na przylegający do świątyni cmentarz wiedźmin znajdzie ciało zawierające klucz do krypty i dziennik wizyt duszpasterskich o. Radomira. Z dokumentu będzie wynikać, że duchowny zginął podczas próby wejścia do pobliskiej krypty, którą miejscowi uważali za przeklętą. W dalszej części cmentarza Geralt spotka trzy upiory o poziomie 34. Po ich pokonaniu wiedźmin będzie mógł wejść do tajemniczej kaplicy. W jej podziemiach napotka potężną północnicę, Przeklętą Matkę. Po jej pokonaniu Geralt będzie mógł rozejrzeć się po pomieszczeniu, w którym będzie mógł znaleźć książkę Wierzenia Skellige: Druidzi i ciało zawierające list pożegnalny Ciechosława. Z dokumentu będzie wynikało, że północnicą była szalona żona mężczyzny, Ornesta, która z zazdrości o urodę zabiła swoje trzy córki i zmasakrowała ich ciała, a potem powiesiła się na drzewie. Zrozpaczony Ciechosław ofiarował swój majątek bogom i popełnił samobójstwo. Zadanie zakończy się po zabraniu przedmiotów ze skrzyni w tylnej części podziemi.

Uwagi

  • Jeśli wykonamy zadanie w trakcie wykonywania zadania głównego Hulaj dusza! Geraltowi będzie towarzyszyć duch Witolda von Evereca, który opowie wiedźminowi o Orneście.
Advertisement