Wiedźmin Wiki
Wiedźmin Wiki

Rekonstrukcjazadanie poboczne w grze komputerowej Wiedźmin 3: Krew i Wino. Geralt bada w nim okoliczności tajemniczej tragedii w willi Duranda de Savarin.

Przebieg zadania

Zadanie rozpoczyna się po spotkaniu z Gastonem na trakcie położonym na północny wschód od Francollarts (patrz mapa).

UWAGA: Przed rozpoczęciem wykonywania zadania trzeba się przygotować do bardzo trudnej walki, ponieważ później nie będzie na to czasu. Zadanie jest wrażliwe na oddalenie się, dlatego ewentualne odejście z posiadłości doprowadzi do zakończenia się zadania niepowodzeniem lub braku możliwości jego rozpoczęcia.

W czasie podróży po Toussaint Geralt natrafia na mężczyznę próbującego pomóc śmiertelnie rannemu człowiekowi. Mężczyzna powie wiedźminowi, że nazywa się Gaston i że zobaczył rannego, gdy ten w panice czołgał się w stronę drogi z pobliskiego budynku. Geralt wyjaśni mu, że mężczyzna zmarł wskutek krwawienia z tętnicy udowej, która została przebita w trakcie złamania nogi. Wiedźmin i Gaston zwrócą uwagę na dziwny zabytkowy pancerz, jaki nosił zabity. Ślady krwi zmarłego zaprowadzą obu mężczyzn do ogrodzonej posiadłości. W czasie jej badania Geralt znajdzie ciała ludzi zabitych bronią lub spalonych ogniem. Wszyscy będą nosić podobne stare pancerze. Jednocześnie wiedźmin natrafi na ślady uczty jaka miała miejsce przed masakrą. Przeszukując posiadłość wiedźmin natrafi w końcu na ukrytego w jednym z budynków, właściciela rezydencji, Duranda de Savarin. Opowie on Geraltowi, że jest przewodniczącym towarzystwa historycznego Toussaint i że został zaatakowany podczas odtwarzania sceny hołdu ostatniego elfiego władcy Toussaint, Divethafa. Wydarzenia potoczyły się tak szybko, że nie dostrzegł, co dokładnie zaatakowało jego i jego przyjaciół. Choć jego płaszcz błyskawicznie zajął się ogniem, to udało mu się go zrzucić i wbiec do wnętrza budynku. Po wysłuchaniu mężczyzny wiedźmin uzna, że do wyjaśnienia przyczyn tragedii będzie konieczne ponowne odtworzenie homagium i zgodzi się przyjąć pomoc Gastona i Duranda.

W czasie rekonstrukcji Geralt będzie grał rolę Divethafa, Durand - ludzkiego króla Ludovica, a Gaston będzie czytał z księgi opis ceremonii. Wiedźmin będzie musiał zapalić wszystkie lampy w ogrodzie, wziąć elfi chleb i elfie wino i złożyć je w ofierze Durandowi, wziąć i nałożyć na siebie elfi miecz i elfią tarczę oraz pokłonić się „Ludovicowi”. Gdy Geralt to zrobi, znajdujące się w ogrodzie posągi elfów ożyją i zaatakują go.

Walka: Walka z posągami jest jedną z najtrudniejszych walk w całej grze. W jej trakcie wiedźmin będzie musiał walczyć z dwiema czarodziejkami i czterema wojownikami. Szczególnie groźne będą te pierwsze, ponieważ będą strzelać z dystansu ognistymi kulami, zadając poważne obrażenia. Na początku starcia trzeba pamiętać o zmianie nałożonego wcześniej zabytkowego miecza na normalny. W trakcie walki warto skorzystać ze schodów do górnej części posiadłości, do której nie będą mogły wejść rzeźby.

Po pokonaniu posągów Gaston i Durand powrócą do Geralta. De Savarin powie mu, że sądzi, że rzeźby pierwotnie miały ożyć w trakcie hołdu Divethafa i zabić ludzkiego króla i jego świtę. Na szczęście elfom się to nie udało, gdyż Divethaf zginął zanim złożył hołd. Durand podziękuje wiedźminowi za pomoc i wypłaci mu 300 koron nagrody. Po rozmowie z Toussaintczykiem zadanie zakończy się.

Za ukończenie zadania otrzymuje się 250 punktów doświadczenia.

Uwagi

  • Elfią tarczę otrzymywaną w trakcie zadania można później wywiesić w Corvo Bianco w miejscu przeznaczonym na obrazy.
  • Po zakończeniu zadania, o masakrze w willi Duranda będzie opowiadał herold w Górnym Mieście w Beauclair.