FANDOM

Riedbrune – miasto na Stokach leżące w zakolu rzeki Newi, około 35 mil na wschód od Loc Monduirn. Znajduje się w wylocie przecinającej Góry Amell doliny Dol Newi, która poprzez przełęcz Theodulę łączącej Stoki i Zarzecze z prowincjami na południe od Amellu.

Historia

Riedbrune było niewielkim murowano-drewnianym miasteczkiem otoczonym pierścieniem wałów ziemnych zwieńczonych palisadą. Na zimę przybywali tu bartnicy z Zarzecza by sprzedawać miód i chronić się przed mrozem.

Po inwazji Nilfgaardu na Królestwa Północy cesarskie władze wojskowe mianowały perfektem Fulka Artevelde, który zasłynął z bezwzględnych metod w walce z przestępczością Stoków i miejscową partyzantką, organizacją Wolne Stoki. Szafot na rynku został wzbogacony o nowe instrumenty wymierzania sprawiedliwości a okolicę usiały szubienice.

Riedbrune stanowiło ważny etap na drodze osadników nilfgaardzkich, wędrujących na północ po przyobiecane przez cesarza cztery łany i dziesięcioletnią wolniznę podatkową. Jako ostatni przystanek przed dziczą Zarzecza, miasteczko obrosło podgrodziem złożonym z chat, chałup, szałasów, bud, szop, namiotów i wozów osadników, z których sporo decydowało się zostawać w Riedbrune na stałe. W 1267 tylko jedna dziewiąta populacji mieszkała w obrębie murów, które wyznaczały obecnie centrum rozrastającego się miasta.

Tuż pod miastem powstał kamieniołom, w którym pod okiem nadzorców około czterystu jeńców wojennych z Lyrii, Aedirn, Sodden, Brugge, Angrenu i Temerii wydobywało kamień pod budowę wielkiej twierdzy, która miała stanąć w miejscu gródka.

Po Pokoju Cintryjskim w prosperującym mieście i okolicy panowały spokój, ład i porządek, a ludzie byli ufni i uczynni.

Przypisy

  1. Wieża Jaskółki
  2. Pani Jeziora