Ten artykuł dotyczy członka Zakonu Płonącej Róży. inne znaczenia tego słowa

Roderick de Wett – postać występująca w grze Wiedźmin. Szlachcic, nilfgaardzki hrabia, członek Zakonu Płonącej Róży, prawdopodobnie syn księcia Joachima de Wetta.

Charakterystyka

Hrabia de Wett był opryskliwy, złośliwy i przeczulony na punkcie swojej wyższości.

Biografia

Życie zakonne

Nie wiemy w jakich okolicznościach znalazł się na ziemiach północnych i jak trafił do Zakonu Płonącej Róży.

Wśród członków Zakonu nie cieszył się popularnością: Zygfryd z Denesle nazwał go „przekupnym zakonnikiem”. Sam miał wobec siebie szerokie ambicje – pragnął zostać wicekrólem Temerii w przypadku zwycięstwa Jakuba de Aldersberga.

Przyjęcie Leuvaardena

Geralt poznał go na przyjęciu u Leuvaardena. Jako adiutant królewny pilnie jej strzegł. Po wyjściu z karczmy rozpętała się kłótnia z Talarem na temat sfałszowanych pieczęci; de Wett stwierdził, że takie nie są, po czym poprosił o pomoc w zabiciu temerskiego agenta.

Po tym jak Geralt zabił Talara, de Wett stał się bardziej życzliwy wobec wiedźmina; możliwość rozmowy.

Talar udał się do karczmy Nowy Narakort, a wściekły de Wett udał się na górną część strażnicy; rozmowa niemożliwa. Hrabia pojawił się przed teleportacją Geralta i Yaevinna lub Zygfryda do bazy Salamandry, nakazując otwarcie drzwi.

Późniejsze losy

W Akcie V pojawił się na samym początku, w sali tronowej króla Foltesta. Mówił, że można uzyskać dużą sumę pieniędzy za zabicie strzygi.

Zdemaskowanie i śmierć

W późniejszym czasie wyszło na jaw, że de Wett brał udział w spisku, razem z Addą Białą fałszował królewskie pieczęcie, a także współpracował z Salamandrą. To on stał za powtórnym przemienieniem królewny w strzygę.

W drodze na Stare Dworzyszcze de Wett zastawił drogę wiedźminowi i nakłaniał go, by ten oddał pamiętnik Ostrita. Został zabity przez Geralta.

Wizja Jakuba de Aldersberga

Na początku Epilogu hrabia został wspomniany przez Geralta jako osoba wspierająca Salamandrę, chwilę potem Foltest nazwał go skurwysynem i chce dla niego kary jednak Geralt powiedział, że de Wett poniósł już karę.

Na lodowych pustkowiach, jeżeli kapitan Vincent i Adda nie żyją, pojawił się de Wett, który pomógł wiedźminowi.

Ciekawostki

  • W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon można odnaleźć na dziedzińcu Zamku królewskiego w Wyzimie ukryty schowek, w którym znajduje się list z instrukcjami, jakie de Wett otrzymał od osoby podpisanej nazwiskiem Alyssandra Deviel. Zawierały one sposób na ponowne sprowadzenie klątwy na Addę.

Galeria

Uwagi

  1. Zgodnie z datowaniem książkowym. Według gry jest to 1270 r.