FANDOM

Icon Act I Rozdział pierwszy — drugi etap w grze komputerowej Wiedźmin.

Geralt udaje się do podgrodzia Wyzimy i zamierza dowiedzieć się więcej o zbirach ze znakami Salamandry, zanim postanowi udać się do Wyzimy Klasztornej, jednak jego plany diametralnie się zmieniają, gdy, zamiast zdobycia informacji, zostaje wciągnięty w konflikt.

Na samym początku aktu I, Geralt spotyka Shani – młodą medyczkę przebywającą tymczasowo poza murami miejskimi. Dowiaduje się od niej, że w sprawie Salamandry powinien udać się do Wielebnego – pastora i jednego z najważniejszych mieszkańców podgrodzia.

Po wykonaniu zadań kapłana, ten informuje go o kryjówce Salamandry i o tym, że "ktoś" zaatakował właśnie miejscową karczmę.

Po pokonaniu awanturników, Geralt zdobywa klucz i udaje się do wskazanej przez Wielebnego kryjówki Salamandry, gdzie odnajduje dzieci oraz Abigail. Okazuje się, że wieśniacy planują samosąd na Abigail i Geralt postanawia wyjść z jaskini gdzie przed wejściem czekają już wieśniacy pod przywództwem Wielebnego. Po wysłuchaniu oskarżeń Geralt może uwierzyć wieśniakom i wydać Abigail bądź ją obronić. Jeśli wiedźmin wyda wiedźmę to wieśniacy spalą ją, a ta będzie przeklinała Geralta. W przypadku ochrony Abigail, Geralt skarci tłum i każe im znaleźć sumienia i zacząć lepsze życie. Niezależnie od decyzji, zaraz po tym pojawi się Bestia i rozpocznie się walka. Mogą mu pomóc Wielebny z grupą wieśniaków lub Abigail. Po pokonaniu bestii, Wielebny wręcza glejt lub Geralt zabiera z jego ciała. Wiedźmin udają się do karczmy i wraz z Shani ruszają do bramy Wyzimy. Okazuje się, że Mikul nasłał strażników by aresztowali Geralta i wtrącają go do loszku. Tutaj się kończy pierwszy rozdział.

NPC występujący w rozdziale

Zadania

Główne:

Poboczne:

Zlecenia:

Trofea:

Miejsca

Podgrodzie

Centrum wsi

Prywatne domy

Domy znajdujące poza wsią:

Bramy

Wybory:

Główne:

Uratować Abigail czy nie?

Kto przetrwał rzeź na podgrodziu?

Poboczne:

Pomogłeś Zoltanowi w walce z rasistami?

Czy pomogłeś Vesnie?

Czy zabiłeś Elfy?

Czy obraziłeś Wielebnego?

Czy powiedziałeś Abigail prawdę?

Jakie były twoje słowa do Króla Gonu?

Śmierci:

  • Abigail (Zależnie od gracza)
  • Odo (zależnie od wyboru)
  • Haren Brogg (zależnie od wyboru)
  • Wielebny (zależnie od wyboru)
  • Mieszkańcy podgrodzia (zależnie od wyboru)
  • Przyjaciel Leuvardena
  • Ilsa
  • Leo (duch, zależnie od wyboru)
  • Elfy (zależnie od wyboru)
  • Vesna (zależnie od wyboru)
  • Karolina
  • Dwóch strażników bramy oraz wieśniak (zależnie od wyboru)
  • Olaf