FANDOM

Dajmy pokój polityce – uśmiechnęła się Sabrina. Od­robinę za długi nos i drapieżne oczy upodobniały ją do klasycznego wizerunku wiedźmy.Sabrina na bankiecie na Thanedd[1]

Sabrina Glevissig, zwana Córą Kaedweńskich Puszcz[potrzebny przypis]czarodziejka z Kaedwen, doradczyni króla Henselta, ważniejsza członkini Loży.

Charakterystyka

Osoba bardzo stanowcza, porywcza i agresywna, dawna szkolna przyjaciółka Yennefer oraz Marti Sodergren.

Biografia

Ta sekcja jest niekompletna. Jeśli możesz, rozbuduj ją.

Była doradczynią Henselta w Kaedwen. Walczyła na Wzgórzu Sodden i brała udział w przewrocie na Thanedd po stronie Północy.

Gry

Cena neutralności

Fabuła przygody Cena neutralności jest swojego rodzaju parafrazą opowiadania A. Sapkowskiego - Mniejsze zło. Akcja przygody rozgrywa się na wiele lat przed fabułą znaną z książek. Rolę maga Stregobora pełni czarodziejka Sabrina Glevissig, zamiast księżniczki Renfri autorzy stworzyli postać Deidre Ademeyn.

Powiązane zadania

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Swoje imię rozsławiła śmiercią oraz rzuceniem Klątwy Glevissig. Sabrina została spalona na stosie po zakończeniu krwawej bitwy o Vergen, wyrok został wykonany na bezpośrednie zlecenie króla Henselta. Zarzucono jej "użycie zakazanej broni". Przed śmiercią czarodziejka przeklęła króla. Miejsce jej kaźni emanowało w późniejszych czasach wielką mocą. Po śmierci została okrzyknięta Świętą Męczennicą, jak wiele innych umęczonych czarodziejek (np. Filippa Eilhart), a nawet zwykłych niewiast podejrzewanych o czary. Od jej śmierci mogły zacząć się prześladowania czarodziejek.

Ciekawostki

  • Miała opinię wpływowej, wg plotek potrafiła przerywać wypowiedzi króla waląc pięścią w stół i nakazując, aby władca „zamknął się i słuchał”.
  • Miała przelotny romans z Pinetym.
  • Nie przepadała za owocami morza.

Galeria

Linki zewnętrzne

Gwent icon Zobacz w samodzielnej wersji GWINTA kartę Sabrina Glevissig.