FANDOM

Serritwiedźmin cechu Żmii, królobójca. Uczestniczył w nieudanym zamachu na króla Henselta, podczas którego stracił swojego brata Egana.

Biografia

Po tym, jak Geralt uratował życie Letho w Angrenie, wiedźmin pomógł mu znaleźć Dziki Gon, który porwał Yennefer. Egan i jego brat Serrit byli częścią grupy, która znała się na tropieniu Gonu.

Podczas przesilenia zimowego, Egan wziął udział w bitwie o drzewo wisielców, gdzie wiedźmini stanęli do walki z jeźdźcami Gonu. Wojowników Gonu było zbyt wielu, więc Geralt wymienił siebie za Yennefer. Dziki Gon odjechał, a Serrit, Egan oraz Letho wyruszyli w świat wraz z czarodziejką.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Ścieżka Roche'a

Następnym celem Królobójców był Henselt, jednak ten był chroniony przez Geralta. Serrit po nieudanym zamachu udaje się do kryjówki, gdzie zostaje śmiertelnie zraniony przez Golema przyzwanego przez Sheala de Tancarville, chcącą zatrzeć ślady swojego udziału w królobójstwie. Konającego królobójcę odnajduje Biały Wilk. Przed śmiercią Serrit zdradza, że znał Geralta oraz wspomni, że Sheala de Tancarville pomagała im w morderstwie.

Ścieżka Iorwetha

Serrit ginie z Eganem w czasie ataku na kryjówkę królobójców, dając Letho czas na ucieczkę.

Ciekawostki

  • W jednym ze swych wspomnień Geralt określa Serrita i Egana jako wiedźmińskich braci.
  • Serrit prowadził własne notatki. Wspominał w nich, że obserwując Geralta w trakcie walki zbierało mu się na śmiech. Mimo to dostrzegał fakt, że Geralt był w tym niezwykle skuteczny, może nawet skuteczniejszy od niego. Zwrócił również uwagę na to, że mimo wiedźmiństwa Geralt przejawiał uczucia, które jednak w oczach Serrita paradoksalnie nie były typowo ludzkie. Serrit wspomina, że chciałby uczyć się od Geralta tak zwyczajnie - życia.

Galeria

Przypisy

  1. Zgodnie z datowaniem książkowym – wg datowania stosowanego w grach jest to rok 1271.