Wiedźmin Wiki
Advertisement
Wiedźmin Wiki

Jeszcze raz?! Litości, już nie dam rady...Lesław z Małej Wsi w rozmowie z sukubem, na kilka dni przed złożeniem ślubów celibatu[1]

Sukkub (kobieta) lub inkub (mężczyzna) – stworzenie, czasami uważane za „demona”, wyglądające jak bardzo atrakcyjna istota ludzka uwodząca prawdziwych ludzi, najpierw pojawiająca się od czasu do czasu w snach, a potem fizycznie. Interesuje się tylko ludźmi którzy już osiągnęli pełnoletność. Ani sukuby, ani inkuby nie są szczególnie agresywne, chociaż czerpią siły witalne od mężczyzn i kobiet często aż do wyczerpania lub śmierci ofiary.

Znane sukkuby[]

Pani Jeziora[]

W tomie Pani Jeziora, w trakcie zimowania w Toussaint, Geralt dostaje od dam zlecenie na sukkuba, jednak zajmuje się tym Regis, który jakimś cudem wyperswadował potworowi nawiedzanie.

Wiedźmin[]

W grze komputerowej Wiedźmin, podczas wykonywania zadania pobocznego „KusicielkaGeralt dowiaduje się, że kowal ze wsi Odmęty „przygruchał sobie sukkuba”, co nie spodobało się jego żonie. Wiedźmin może doprowadzić do wypędzenia istoty lub tymczasowego jej uśpienia, jednak nie spotyka jej osobiście.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów[]

W drugiej części gry, Geralt może zetknąć się z sukkubem tylko, gdy podąża ścieżką Iorwetha, wykonując zadanie „Z drżącym sercem”. W okolicy Vergen dochodzi do tajemniczych mordów i poszlaki wskazują na właśnie to stworzenie. Wiedźmin może zabić je, nie pozwalając się wytłumaczyć lub porozmawiać z sukkubem i dowiedzieć się, że to Ele'yas morduje jej kochanków. Wtedy Biały Wilk może zabić elfa, a po powrocie do rogatej kobiety, jeśli się zgodzi, zaznać z nią cielesnych rozkoszy. Po stosunku obraz będzie zamazany, dlatego, że sukkub wyssał siły witalne z bohatera.

Wiedźmin 3: Dziki Gon[]

W Wiedźmin 3: Dziki Gon, sukkuby pojawiają się kilka razy. W Novigradzie Geralt może natknąć się na takową istotę imieniem Salma, która jest oskarżona o zamordowanie strażników. Tłumaczy się ona, jakoby działała w obronie własnej. Od gracza zależy, czy jej uwierzyć i polecić opuścić miasto, czy zabić ją, by już nikomu nie wyrządziła krzywdy. Niezależnie od wyboru zdobywa kosmyk jej włosów i odbiera nagrodę. Po raz kolejny może spotkać sukkuba, poszukując dla druida – alchemika Gremisty kwiatu kurzyśladu w zadaniu „Egzamin z alchemii”. Wiedźmin może wraz z pewnym druidem pozbyć się rogatej kobiety, która od dłuższego czasu zwodzi niedoszłych uczniów alchemika. Wtedy, podążając za śladami kopyt trafi do jaskini potwora, w której znajdzie poszukiwaną roślinę. Jeśli Geralt pozwoli sukkubowi żyć, otrzyma kwiat bezpośrednio od niej, a jeśli ją załatwi sam sobie weźmie kwiat z jej jaskini. Sukkuby pojawiają się również podczas sabatu czarownic na Łysej Górze, gdzie zapewniają rozkosze cielesne Imlerithowi.

Umiejętności[]

Sukkuby mają "demoniczne" rogi i końskie nogi, które gwarantują im nadludzką szybkość i zwinność, z kolei rogi mogą się im dobrze przysłużyć w walce, i w innych kwestiach zapewne też. Poprzez cielesne rozkosze wysysają siły witalne, tym samym wzmacniając się. Dzięki wzmocnieniu sukkub może strzelać magicznymi pociskami. Możliwe, że potrafi nawet jeszcze więcej, ale o tym nie wiadomo. Nie wiadomo również, czy poprzez wysysanie sił witalnych sukkuby mogą prowadzić jeszcze jakieś inne działania lub czy w ogóle poza wysysaniem sił witalnych mają więcej możliwości.

Ciekawostki[]

  • Męskim odpowiednikiem sukkuba jest inkub.
  • Sukkuby mogą gwałcić przez sen.
  • Wiedźmin Eskel ma do nich słabość.
  • Sukkuba można odstraszyć dużą dawką świetlistego pyłu, a cienistym pyłem uśpić.

Galeria[]

Linki zewnętrzne[]

Gwent icon Zobacz w samodzielnej wersji GWINTA kartę Miruna.
Advertisement