FANDOM

Jeśli usłyszysz na morzu piękny kobiecy śpiew – natychmiast robisz zwrot. Rozumiesz? Choćbyś miał prosto w burzę płynąć.Arike z Hindarsfjall, rada udzielona synowi przed pierwszą wyprawą
Syreny (zwane przez mieszkańców wysp Skellige Havfrue) – kobiety o ludzkim ciele z ogonem ryby. Występują w książce Miecz przeznaczenia w opowiadaniu pod tytułem Trochę poświęcenia. Zamieszkują podwodne królestwo, którego granice „przypadkiem” przekroczyli poławiacze pereł. Mimo, że raczej nie ingerują w świat na powierzchni, to potrafią być agresywne i zaciekle bronić swego. Jeśli ktoś nie posiada nadzwyczajnych zdolności przeżycia pod wodą to lepiej z nimi nie zadzierać.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

W grze Wiedźmin 3 pojawiają się tylko na wyspach Skellige. W odróżnieniu od bardzo podobnych echidn, syreny pojawiają się w okolicach oddalonych od stałego lądu. Mają dwie formy - potworną z paszczą pełną kłów i ostrymi szponami, oraz ludzką z długimi włosami, ładnymi twarzami czy obfitym biustem. Syreny nie należą do istot, z którymi można negocjować. Gdy tylko się zbliżamy, atakują zarówno drogą powietrzną, wzbijając się na swoich wielkich skrzydłach, jak i morską. 

Ciekawostki

  • Męskim odpowiednikiem syren są trytony,
  • Syreny używają śpiewnej wersji Starszej Mowy,
  • Jedyną znaną z imienia syreną jest Sh'eenaz – kochanka Aglovala, księcia Bremervoord,
  • Istotami spokrewnionymi z syrenami są morszczynki, nereidy, echidny oraz ryboludzie.
  • Po zabiciu syreny ta przyjmuje ludzką formę. Można więc sądzić, że to jest jej naturalny wygląd.
  • Podczas zadania z olbrzymem możemy zdobyć róg Hornvali, który ogłupia syreny.

Galeria

Linki zewnętrzne

Gwent icon Zobacz odpowiednią kartę w samodzielnej wersji GWINTA: Syrena