FANDOM

Dane z książek Sapkowskiego

– [...] A to rycerz Tailles z Dorndal.
Geralt ukłonił się niedbale, patrząc na rycerzy. Obaj byli w zbrojach i karminowych płaszczach ze znakiem Białej Róży na lewym ramieniu.

Głos rozsądku w zbiorze Ostatnie życzenie

Trzeba oto ci wiedzieć, Geralt, że kapituła zabiega właśnie u Herewarda o nadania dla zakonu, dlatego wielu rycerzy Róży wstąpiło na służbę do księcia. A niemało tutejszych, jak obecny tu Tailles, złożyło śluby i przyjęło czerwony płaszcz, w którym tak mu twarzowo.

– Panie Falwick – powiedział Geralt, nie przestając się uśmiechać. – Jeśli on wyciągnie miecz, odbiorę mu go i opłazuję gówniarza po rzyci. A potem wybiję nim drzwi.
Tailles drżącymi rękami wyciągnął zza pasa żelazną rękawicę i z trzaskiem cisnął nią o posadzkę tuż przed stopami wiedźmina.
– Zmyję zniewagę zakonu twoją krwią odmieńcze! – wrzasnął. – Na udeptanej ziemi! Wychodź na podwórzec!
– Coś ci upadło, synku – rzekła spokojnie Nenneke. – Podnieś to zatem, tu nie wolno śmiecić, tu jest świątynia.

Tailles zaklął, ciął szeroko, od prawej, stracił na moment równowagę, spróbował ją odzyskać, odruchowo, niezgrabnie i wysoko zasłaniając się mieczem. Wiedźmin [...] walnął na wprost [...] Ciężki brzeszczot grzmotnął ze szczękiem w klingę Taillesa tak, że odbita silnie uderzyła go prosto w twarz. [...] Tailles wił się na ziemi, pluł krwią, skowytał i wył, wcale nie wyglądając na uradowanego.

Dane z gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Choć nie dał tego po sobie poznać, spotkanie podówczas Taillesa było dla Geralta nielichym zaskoczeniem. W przeszłości trafili już na siebie – w niezbyt przyjaznych okolicznościach – i rycerz wyniósł z tej znajomości rozbitą twarz. O ironio, ich spotkanie po latach także skończyło się rękoczynami. Tailles w obecności wiedźmina powinien stale nosić hełm.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów