FANDOM

Trolle – wielkie i dość brutalne wszystkożerne stworzenia. Po latach życia w pobliżu ludzkich siedzib i pewnego rodzaju koegzystencji trudno bezwarunkowo uznać je za potwory. Jest to rasa inteligentna (choć lepiej nie liczyć na jej wysoki poziom), z którą można nawiązać dialog. Znają się na gotowaniu i rzemiośle, przede wszystkim na konstrukcjach drewnianych i kamiennych – powstał nawet stereotyp trolla mieszkającego pod mostem i pobierającego opłaty za jego przekroczenie. Nie można jednak zapominać, że to przede wszystkim wielkie, niezbyt rozgarnięte brutale. Dobierają się w pary na wzór małżeństw, a ich życie rodzinne nieraz przypomina ludzkie, wraz ze wszystkimi jego blaskami i cieniami.

Żyjąc tyle czasu w pobliżu ludzi, trolle przejęły ich niektóre zwyczaje, jak choćby korzystanie z prymitywnego przyodziewku. Nieobce są im ozdoby, choć nie wiadomo, czy dobrze rozumieją funkcję i znaczenie przedmiotów, których w tym celu używają. Niemniej noszone na szyi koło od wozu, latarnia czy elementy rynsztunku utrafiają w ich gust estetyczny.

Znane trolle

Ciekawostki

  • Czarodziejka Yennefer posiadała w swoich magicznych zbiorach fallusa górskiego trolla o imponujących rozmiarach.

Linki zewnętrzne

Gwent icon Zobacz w samodzielnej wersji GWINTA kartę Trollica.