FANDOM

Lepiej przeżyć jeden dzień jak król, niż całe życie jak dziad.Ves do Geralta
Ves – jedna z najlepszych żołnierzy elitarnych Niebieskich Pasów mimo, iż jest jedyną kobietą w tej formacji.

Przeszłość

Ves Pochodzi z małej wioski którymi jedynymi problemami były ,,susza i bandy Scoia'tael". Wioskę napadły elfy kiedy Ves miała 16 lat. Jako jedyna ocalała pogrom tylko dlatego, że spodobała się dowódcy komanda. Przez kilka lat była więźniem Wiewiórek. Ostatecznie została ocalona przez Vernona Roche'a, który zauważając jej potencjał wcielił ją w szeregi Niebieskich Pasów.

Ves podkreśla, że to Vernon wyuczył ją w żołnierce.

Wiedźmin 2: Zabójcy królów

Prolog

W2 SS Ves

Ves w grze Wiedźmin 2: Zabójcy królów

Ves, razem z resztą Niebieskich Pasów przebywa na Zamku La Valette. Nie wiadomo jaką rolę odegrała w czasie walk o twierdzę. W czasie przesłuchania Geralta przez Vernona, Ves przynosi dowódcy i wiedźminowi jedzenie i klucze do kajdan.

Po ucieczce Geralta z lochy, Ves razem z wiedźminem, Triss i resztą oddziału odpływa na pokładzie Percivala do Flotsam.

Akt I

Ves razem z resztą oddziału przebywa w tymczasowej siedzibie Niebieskich Pasów. Po tym jak kilku żołnierzy zorganizowało turniej i zbezcześciło postać Vejopatisa, Ves bierze udział razem z nimi w świętowaniu. Zaprasza też Geralta do zabawy. Stara się też załagodzić kłótnię między Vernonem i miejscowymi wieśniakami, którzy oskarżyli Niebieskie Pasy o świętokradztwo.

W czasie imprezy, gdy Geralt i reszta oddziału, upiła się i zaczęła rozrabiać po miasteczku, Ves starała się ich opanować. Pozbierała też ich rzeczy które porozrzucali w czasie zabawy.

Ścieżka Roche'a

Ves bierze aktywny udział w zasadźce na Bernarda Loredo. Według planu miała przebrać się za prostytutkę i wejść do rezydencji komendanta. Później miała wykorzystać chwile nieuwagi. i otworzyć Geraltowi okno. Niestety, komendant skuł ją i chciał ją torturować, ale został w porę powstrzymany przez wiedźmina.

W czasie przeszukania rezydencji, Ves odnajduje ciężarną Moril. Początkowo Ves chciała wyprowadzić elfkę na zewnątrz, ale gdy ta zaczęła rodzić, szybko wróciły do pokoju, gdzie Ves odebrała poród. Chwilie później Moril popełnia samobójstw i umiera pomimo szybkiej interwencji Ves.

Ścieżka Iorwetha

Według słów Vernona z Aktu II (Ścieżka Iorwetha), Ves wzięła udział w akci złapania i zabicia Loredo. Niestety, plan się nie powiódł i komendant zaczął torturować Ves. Tylko szybka interwencja Niebieskich Pasów ocaliła jej życie.

Akt II

Ścieżka Roche'a

Ves dociera razem z Geraltem i Niebieskimi Pasami w okolice miasta Vergen. Tam razem z resztą żołnierzy rozbija obóz, tuż obok obozowiska kaedweńczyków. Bierze też udział w turnieju rycerskim gdzie wyzywa Geralta na pojedynek.

Po rozwianiu Upiornej Mgły, i po tym jak Detmold odkrył, iż to Vernon stoi za spiskiem wymierzonym w Henselta, Ves zostaje zaproszona razem z resztą Niebieskich Pasów na ucztę do obozowej kantyny. Tam okazało się, iż jest to pułapka. Nadworny mag Henselta kazał powiesić cały oddział, a Ves została zabrana do namiotu królewskiego. Tam błagała Henselta aby darował im życie, zgodził się, o ile Ves się z nim prześpi. Kobieta spełniła życzenie króla, ale ten nie dotrzymał umowy.

Po powrocie Geratla i Roche'a, Ves opłakuje zabitych towarzyszy i opowiada dowódcy i wiedźminowi o tym co się wydarzyło. Początkowo chciała iść razem z nimi do Vergen i zemścić się na Henselcie, ale za namową ich obu, wraca na Persivala.

Ścieżka Iorwetha

Ves, razem z Rochem i Niebieskimi Pasami dociera do obozu kaedweńczyków w pobliżu miasta Vergen. Po tym jak Geralt został złapany przez nilfgaardczyków w czasie próby odnalezienia Trss, Ves razem z Rochem przybywa mu na pomoc. Zabija z kuszy jednego z żołnierzy, czym odwraca ich uwagę od wiedźmina, a następnie bierze udział w walce.

Powiązane zadania

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Geralt spotyka Ves w obozie partyzantów temerskich. Niestety na skutek ostatnich wydarzeń związanych z wojną i okupacją Temerii Ves zaczyna się sprzeciwiać Vernonowi, co skutkuje jej wypadem razem z dwoma żołnierzami na wojska Nilfgaardu co kończy się interwencją Roche'a i Geralta.

Ves pojawia się razem z Roche'm w Kaer Morhen gdzie bierze udział w walce z Dzikim Gonem i pomaga swojemu dowódcy. Jest też widoczna w czasie pogrzebu Vesemira.

Ciekawostki

  • W trakcie służby w temerskich oddziałach specjalnych Ves starała się wykonywać inne, bardziej kobiece zadania jak gotowanie, szycie czy ,,uśmiechanie się jak lalka, roznosząc piwo w karczmie". Żadne z tych zadań jej nie odpowiadało, utwierdzając ją w przekonaniu, że żołnierskie życie jest jej przeznaczeniem.
  • Mimo swojej przeszłości nie czuje nienawiści do nieludzi. Traktuje wszystkich morderców i bandytów tak samo, bez względu na rasę.
  • W jednej z rozmów z Ves pojawia się nawiązanie do chińskiej legendy o Hua Mulan.
  • Roche traktuje Ves jak młodszą siostrę.

Galeria

Linki zewnętrzne

Gwent icon Zobacz w samodzielnej wersji GWINTA kartę Ves.

Uwagi

  1. Zgodnie z datowaniem książkowym – wg datowania stosowanego w grach jest to rok 1272.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wiedźmin 3: Dziki Gon