FANDOM

Dane z Genealogii

Vizimir I Stary
Wbrew mylącemu nieco przydomkowi „Stary” VIZIMIR był młodszym synem RADOWIDA ŻEGLARZA, bez nadziei na tron - do czasu rebelii Falki i śmierci bratanka, króla VRIDANKA. Gdy zginął VRIDANK, korona należała się - jak psu zupa - drugiemu synowi Żeglarza.
W dniu koronacji VIZIMIR miał 52 lata, dożył lat 96 - stąd przydomek „Stary”. Był dwukrotnie żonaty - po raz pierwszy, jeszcze jako książę, poślubił kontessę Joannę z Houtborga. Małżeństwo to VIZIMIR rozwiązał obejmując tron, jako argument podając bezpłodność żony. Natychmiast po rozwodzie poślubił RAMONĘ THYSSEN, córkę potężnego povisskiego margrafa, GWIDONA THYSSENA. Wbrew plotkom, które to nie nieodtrąconą Joannę, lecz króla czyniły zgrzybiałym, niemęskim i bezpłodnym, RAMOANA Thyssen w podręcznikowo przepisowym czasie powiła następcę tronu - RADOWIDA, nazwanego później „Łysym”. Zabawne, ale ten łóżkowy wyczyn mocno ugruntował pozycję VIZIMIRA, bo nie brakowało takich, którzy byli mu przeciwni - gdyby stary król nie spłodził następcy, obalono by go niechybnie, nie czekając, aż zemrze, bo zapowiadał się na długowiecznego.
Od VIZIMIRA Starego aż po obecnego królewicza RADOWIDA w Redanii panuje jedna dynastia - korona przechodzi niezmiennie (i bez zakłóceń) z ojca na syna.

Genealogie