FANDOM

Widłogon... Dobre sobie. Raczej, kurwa, mieczogon.Yavinn Buck, weteran Ochotniczego Hufu Mahakamskiego[1]
Widłogon – nieduży drakonid.

Charakterystyka

Nieduży potwór latający, mający grzbiet pokryty łuską. Swoje ofiary atakuje z powietrza, a następnie chwyta je w szpony i unosi[1].

Widłogony zabiły stokrotnie więcej istot niż smoki, z którymi są spokrewnione. Jako, że nie są to smoki właściwe, wiedźmini nie mają oporów przed zabijaniem ich[2].

Budują gniazda i zamieszkują tereny skaliste i pokryte wzgórzami równiny[1].

Widłogony spotkał smutny los większości dużych drapieżników, jakim jest status bliski wymarcia. W całej Temerii ostało się już zaledwie kilka sztuk rozproszonych po kraju, nie tworzących już stabilnej populacji[1].

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Opis

Istnieje sprawdzony, choć ludowy sposób na zwabienie widłogona. Jest to przywiązanie kozy do pala i zaczajenie się w krzakach, czekając na drakonida. Sposób ten często wykorzystują nawet wiedźmini[3].

Z ciała ubitego potwora można zabrać mutagen z widłogona, potrzebny do stworzenia odwaru. Innym cennym składnikiem zdobytym w walce z potworem jest jego płyn rdzeniowy, mający ważne właściwości magiczne, przydatne przy zdejmowaniu klątw[3].

Polują na zwierzęta gospodarskie i ludzi którzy im się nawiną, potwierdzić mogą to mieszkańcy wioski Fyresdal, których część zginęła z rąk tego stworzenia[3].

Do walki z nim nadaje się Znak Aard, a także wyjątkowo skuteczna petarda kartacz[3].

Miejsca występowania

Widłogony występują w Velen, Toussaint i na archipelagu Skellige. Można też spotkać pojedyncze sztuki w innych lokacjach jak na przykład w okolicach Kaer Morhen[3].

Zamieszkują głównie tereny skaliste i górskie, ale zdarza im się pojawiać na bagnach[3].

Występowanie

Znane osobniki

Galeria

Ciekawostki

  • Pewien widłogon był ulubionym potworem córki pewnego barona, dlatego też został ogłoszony nienaruszalnym. Wiedźmin Geralt chciał go ubić, jednak chłopi wprost ubłagali go o oszczędzenie drakonida, jako, że baron zemściłby się na nich.
  • Eskel polował na widłogony w okolicach Kaer Morhen, gdy na pomoc przyszedł mu Geralt. Mężczyźni zabili razem jednego osobnika tego gatunku.
  • Płyn rdzeniowy z potwora został wykorzystany przez czarodziejkę Yennefer z Vengerbergu do odczarowania Umy.
  • Mieszkańcy wsi Fyresdal, podobnie jak wielu innych ludzi nazywali te stworzenie błędnie smokiem.

Linki zewnętrzne

Gwent icon Zobacz w samodzielnej wersji GWINTA kartę Widłogon.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Głos rozsądku
  2. Granica możliwości
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 Wiedźmin 3: Dziki Gon