FANDOM

Szkoła Kota – jedna ze szkół wiedźmińskiego cechu rezydująca w nieokreślonym miejscu. Jej symbolem jest medalion w kształcie kociej paszczy z wyszczerzonymi kłami. Obecnie nie funkcjonuje. W książkach Sapkowskiego brak jest dokładniejszych informacji na ten temat z wyjątkiem informacji w Sezonie burz jakoby wiedźmini ze Szkoły Kota służyli jako szpiedzy, najemnicy i skrytobójcy, a wielu z nich było nawet psychopatami, lubującymi się w mordowaniu.

Według Gry Wyobraźni Szkoła Kota była jedyną ze szkół wiedźmińskich, w których trenowano również kobiety.

WitcherGearCatLv4

Geralt w mistrzowskim Rynsztunku Cechu Kota

Znani wiedźmini ze szkoły Kota

W komiksach

W grach komputerowych

W fanowskich przygodach

Wizerunek medalionu

Ciekawostki

  • W Sezon burz pojawiła się wzmianka o tym, iż wychowankowie Szkoły Kota nie mieli najlepszej sławy, a oni sami mieli być nieudanymi wiedźminami, psychopatami, szaleńcami i sadystami, o nadmiernej agresji i okrucieństwie, co miało być skutkiem nieudanych mutacji.
  • Koty nie były mile widziane w Kaer Morhen bardziej od Żmij.
  • W misjach, w których gracz wciela się w Ciri w ostatniej części trylogii obok paska życia zamiast znaku cechowego Wilków widnieje ten Kotów. Jest to nawiązanie do medalionu, który zabrała zabitemu Bonhartowi w Sadze o wiedźminie i odtąd nosiła przy sobie.
  • Podczas poszukiwania Rynsztunku Cechu Kota można natknąć się na dziennik, w którym są wzmianki mówiące, że pancerz i broń są pochodzenia elfickiego.

Zobacz też