FANDOM

20px-OOjs_UI_icon_info-progressive.svg.png Ten artykuł dotyczy gry na komórkę. Zobacz też: inne znaczenia tego słowa.

Wiedźmin - gra w wersji przeznaczonej na telefony komórkowe. Bohaterem gry będzie oczywiście Geralt, a gra będzie miała charakter klasycznej platformówki z elementami RPG. Produkcją i dystrybucją zajmie się firma Breakpoint. Gra zostanie wydana równocześnie z grą PC RPG Wiedźmin firmy CD Projekt, planowaną na październik 2007 roku. Zarówno tworzona na komórki platformowa gra akcji z elementami RPG, jak i gra PC RPG kładą duży nacisk na innowacyjny system walki.

Wiedźmin: Krwawy Szlak składa się z 12 poziomowej przygody oraz areny. Akcja gry toczy się w takich lokacjach jak: las, cmentarz, ruiny zamku czy bagna. Wiedźmin posiada srebrny jak i żelazny miecz. Mamy możliwość używania 4 znaków które ulepszamy na początku kolejnych poziomów gry, kiedy też możemy stworzyć 3 różne eliksiry z wcześniej zebranych ziół: siły, prędkości oraz wytrzymałości. Zasady areny polegają na zabiciu wskazanej liczby potworów przed upłynięciem określonego czasu.

Opis fabuły

Po wyborze trybu przygodowego, gra rozpoczyna się w lesie, gdzie Geralt wykonuje zlecenie polegające na zgładzeniu grasującego tam wilkołaka. Przed starciem z bestią, wiedźmin spotyka rannego rycerza, który usiłował własnoręcznie zabić wilkołaka i został przezeń pokąsany. Gracz ma do wyboru - zabić rycerza, pozostawić go samemu sobie lub podarować mu napój leczniczy. Od decyzji gracza zależne jest to, czy w drodze powrotnej po pokonaniu bestii znów natknie się na rycerza - jeżeli Geralt go nie zabił, ten się pojawi się ponownie i natychmiast zmieni w wilkołaka, po czym zaatakuje wiedźmina. Jeżeli gracz pozostawił go wcześniej samego sobie, zacznie walkę ciężko ranny, jeżeli zaś dał mu napój leczniczy, po przemianie w wilkołaka będzie w pełni sił. Wykonując zlecenie, Geralt odnajduje tajemniczy pierścień, należący do szlacheckiego rodu, rezydującego niegdyś w ruinach pobliskiego zamku.

W drodze do zamku, Geralt przedziera się przez cmentarz. W krypcie natyka się na strzygę - może ją zabić, albo przetrzymać określoną ilość czasu, po którym strzyga zamieni się w normalną dziewczynę. Decyzja gracza ma wpływ na zakończenie gry.

Dotarłszy do ruin zamku, wiedźmin jest zmuszony walczyć z przebywającymi tam, nieumarłymi rycerzami i w końcu stawić czoła szlachcicowi. Po jego pokonaniu, Geralt dowiaduje się, że na jego rodzie ciąży klątwa, w wyniku której rycerz i jego świta zamienili się w ożywieńców, ogarniętych żądzą krwi. Wiedźmin ponownie staje przed wyborem, który ma wpływ na zakończenie gry - może zabić szlachica, albo go oszczędzić. Jeżeli darował przeciwnikowi życie, a podczas uprzedniego starcia ze strzygą odczarował ją, wówczas znaleziony wcześniej pierścień nabiera mocy.

Niezależnie od podjętego wyboru, Geralt wyrusza na pobliskie bagna, gdzie znajduje się źródło klątwy. Odpowiedzialną za całe zamieszanie okazuje się być bruxa, która wysyła przeciwko wiedźminowi kontrolowanego przez nią potwora. Geralt wychodzi jednak ze starcia zwycięsko, a osłabiona wampirzyca pada przed nim na kolana, namawiając wiedźmina, aby ją zabił. Gracz może to zrobić, albo oszczędzić przeciwniczkę. Decyzja ta jest ostatnim czynnikiem, wpływającym na zakończenie gry.

Pomimo fabularnej prostoty, gra Wiedźmin: Krwawy Szlak ma cztery różne zakończenia, w zależności od decyzji podjętych w trakcie gry.

1. Jeżeli magiczny pierścień nie nabrał mocy, a Geralt zabił bruxę, wampirzyca tuż przed śmiercią rzuca na wiedźmina klątwę. Z narracji kończącej grę wynika, że Geralt wskutek przekleństwa bruxy został opętany przez żądzę krwi, pod wpływem której zaczął wycinać w pień całe wioski. Z Kaer Morhen wyruszył oddział, mający na celu uporać się z zagrożeniem.

2. Jeżeli magiczny pierścień nie nabrał mocy, a Geralt postanowił oszczędzić bruxę, wówczas wampirzyca wykorzystuje nieuwagę bohatera, by ostatkiem sił rzucić na niego zaklęcie. Wiedźmin zostaje pokonany i zabity, a jego ciało przepada w bagnie.

3. Jeżeli pierścień odzyskał swoją moc, a Geralt zabił bruxę, wampirzyca tuż przed śmiercią próbuje rzucić na wiedźmina klątwę, ale moc pierścienia chroni go przed złym zaklęciem. Geralt wykonuje zadanie pomyślnie, klątwa ciążąca nad krainą zostaje zdjęta, a wiedźmin wyrusza w dalszą drogę.

4. Jeżeli pierścień odzyskał swoją moc, a Geralt postanowił oszczędzić bruxę, wówczas wampirzyca wykorzystuje nieuwagę bohatera, by ostatkiem sił rzucić w niego zaklęcie. Moc pierścienia chroni jednak bohatera i czar nie wyrządza mu krzywdy. Z końcowej narracji wynika, że bruxa, choć pokonana i osłabiona, z czasem odzyska dawną moc i znów zacznie gnębić mieszkańców krainy.

Breakpoint

Breakpoint jest dynamicznie rozwijającym się producentem i wydawcą gier przeznaczonych na telefony komórkowe. Gry Breakpoint sprzedawane są w kilku wersjach językowych w ponad 50 krajach na całym świecie. Wśród nich znajdują się wszystkie możliwe gatunki gier tworzonych na platformy Java, Brew oraz Doja, w tym następujące bestsellery: Speedway 3D, Foofa Fortune, Solitaire i Dr. Tetsuo's Sudoku. Przyszłe projekty firmy, będą skupiały się na rozwiązaniach 3D z trybem multiplayer oraz zwiększonej interakcji z użytkownikiem. Breakpoint jest częścią MNI Group.

Linki zewnętrzne