FANDOM

Wiedźmin jak malowany – zadanie poboczne występujące w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, w którym Geralt poszukuje fałszywego wiedźmina we wsi Zalipie.

Biały Wilk, przeglądając tablicę informacyjną w Zalipiu, zauważa ogłoszenie sołtysa. Mężczyzna został oszukany przez innego wiedźmina, który wykorzystał także jego córkę. Geralt postanawia odnaleźć oszusta – w tym celu ponownie udaje się na cmentarz, ponieważ delikwent przyjął zlecenie na grasującego tam potwora.

Zadanie jest możliwe do wykonania dopiero po upłynięciu pięciu dni od ukończenia zlecenia Kłopoty grabarza.

Ogłoszenie

Wynajmę wiedźmina do poskromienia i wybicia potworów panoszących się po okolicy. Na czas wykonywania zlecenia wiedźmin będzie miał zagwarantowany siennik w sołtysowej chacie i strawę (odliczoną od zapłaty). Wiadomość u sołtysa wsi Zalipie.

Wpis do dziennika

Wędrując po Velen, Geralt natrafił na ślad wiedźmina, który zaszedł za skórę ludziom z okolicznych wiosek. Jeden z mieszkańców Zalipia winił go nawet o to, że jest ojcem dziecka jego córki. Geraltowi cała sprawa wydała się mocno podejrzana, postanowił więc sprawdzić, o co naprawdę w niej chodzi.

Na pobliskim cmentarzu Geralt odnalazł mężczyznę podszywającego się pod wiedźmina. Postanowił wydać oszusta wieśniakom, by osądzili go za czyny, o które był podejrzewany.
Jaskier

Przebieg zadania

Dowiedz się więcej o zleceniu wystawionym przez mieszkańców Zalipia.

Geralt znajduje na tablicy ogłoszeniowej we wsi Zalipie zlecenie na potwora, który grasuje na cmentarzu. Udaje się do sołtysa, a ten opowiada mu o wiedźminie, który nadużył gościnności miejscowych, a także wykorzystał jego córkę. Następnie oszust rozpoczął polowanie na monstrum.

Używając wiedźmińskich zmysłów, znajdź oszusta na cmentarzu.

Geralt udaje się na cmentarz, na którym grasuje ghul. Po pokonaniu go wraca do poszukiwania śladów oszusta. Odnajduje odciski stóp delikwenta, który ukrył się za jedną z mogił. Wiedźmin ma trzy opcje:

  • wydać go chłopom,
  • wygnać go.
  • lub wyznaczyć mu karę w zamian za pomoc.

Niezależnie od decyzji Białego Wilka, zadanie kończy się sukcesem.

Ciekawostki

  • Jeśli zdecydujemy się na okłamanie chłopów stwierdzając iż "bestia była tak potężna że do jej pokonania potrzebnych było dwóch wiedźminów" mamy możliwość zmuszenia oszusta do pozostania w wiosce przez rok i służenia jej mieszkańcom. W takim wypadku po pewnym czasie możemy spotkać go po raz kolejny na południowym krańcu wioski, ciężko pracującego w polu.