FANDOM

Wilkołaklykantrop, człowiek mogący przybierać dwie lub trzy postacie, w tym pierwotną ludzką oraz dodatkowo jedną lub dwie formy wilcze.

Opis

Wilkołactwa najczęściej można nabawić się w efekcie rzucenia klątwy lub poprzez zostanie zarażonym tą przypadłością przez innego wilkołaka w wyniku pogryzienia. Zdarzają się jednak wyjątki, w których zdolność transformacji jest cechą wrodzoną, jak w przypadku dzieci Otto Dussarta. Przemiany mogą zachodzić w dowolnie wybranym przez lykantropa momencie lub mogą być całkowicie niekontrolowane np. podczas pełni księżyca. Istoty te, tak jak większość stworów powstałych w wyniku magii, są wrażliwe na srebro. Mają niezwykle czuły węch.

Wiele wilkołaków potrafi zwalczać swoją krwiożerczą stronę i zachowuje człowieczeństwo nawet w wilczej postaci. Udowadniają to między innymi Otto Dussart oraz Vincent Meis.

Znane wilkołaki

Z książek

Z gier komputerowych

Bestiary Werewolf full

Wiedźmin

W grze Wiedźmin można spotkać tylko jednego wilkołaka w akcie III. Zaprezentowane są trzy sposoby leczenia wilkołactwa. Pierwszym jest koszula z blekotu, drugim zaś eliksir zawierający łzę dziewicy (lub prawiczka). Oba sposoby nie działają, działa natomiast trzeci – wilkołak musi chcieć przestać być wilkołakiem, a zmiana ta musi być umotywowana prawdziwą miłością.

Wiedźmin 2

Spotkanie wilkołaka w grze jest możliwe jedynie jeśli grać będziemy po stronie Roche'a. W zadaniu Lilie i Żmije w akcie trzecim udajemy się do lasu na granicach Loc Muinne. W lesie trafić możemy na wejście do jaskini, w której znajdujemy dziennik niejakiego Doriana. Podniesienie przedmiotu o północy przywoła rzeczonego. W przeciwieństwie do wilkołaków spotykanych w dwóch pozostałych grach z tym nie ma możliwości przeprowadzić jakiegokolwiek dialogu.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Na wyspach Skellige występują odmienna rasa wilkołaka o lokalnej nazwie Ulfhedinn. Z powodu trudniejszych warunków panujących na wyspach jest on silniejszy od swoich kontynentalnych odpowiedników.

Gra Wyobraźni

W czasie pełni zmieniają się w wielkie hybrydy wilka i człowieka. Czasem zdarzają się potwory przybierające też postać – choć z pozoru zwyczajnego – wilka. Bardzo dobrze czują się w towarzystwie prawdziwych wilków, a nienawidzą się z kotołakami.

Ciekawostki

  • W Sezonie Burz dowiadujemy się, że Geralt ocalił życie jednemu wilkołakowi, który pomaga mu pokonać głównego antagonistę.

Galeria

Przypisy

  1. Wiedźmin
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Wiedźmin 3: Dziki Gon