Wiedźmin Wiki
Advertisement
Wiedźmin Wiki

Zangwebar – odległa kraina leżąca za morzami.

Znani obywatele

Geografia

Zangwebar leży w południowej części Kontynentu, za morzami na południe od Cesarstwa Nilfgaardu. Chociaż niektórzy uczeni w tym Markus Hohlenberg uważają że od Nilfgaardu nie oddziela go morze a bezkresna niezdatna do życia pustynia.[2] Mimo że Zangwebar leży stosunkowo blisko Ofiru, jego krajobraz znacznie różni się od pustynnych stepów Ofiru. Głównie dlatego że dużą część krainy porasta dżungla w której rosną między innymi mimozy.[1]

Klimat

Zangwebar leży w strefa tropikalna więc klimat zezwala na występowanie zwierząt takich jak konie w czarne paski czy hieny[3]. Według popularnych wśród nordlingów pogłosek zangwebarskie puszcze są domem psiogłowców[4]

Gospodarka

Zangwebarczycy żyją głównie z handlu czasem można spotkać ich w portach północy gdzie sprzedają swoje towary w tym korę mimozową[1]. Często ozdabiają swoje wyroby (głównie zegary i kompasy) wizerunkiem psiogłowców. Podobno dla księcia Ellander został z tamtych krajów przywieziony także żywy cynocefalus.[4]

Kultura i nauka

Zangwebarczycy wydają się być narodem cywilizowanym. Sami wytwarzają produkty takie jak kompasy czy zegary, a także ich statki pozwalają im dopłynąć aż do Królestw Północy, by prowadzić tam handel.

Nilfgaardczycy jednak postrzegają Zangwebarian jako barbarzyńców nie różniących się dla nich niczym od Zerrikanian i Nordlingów. Na przykład Ardal aep Dahy kpiąco zasugerował, że jeśli Cesarz nie może znaleźć Ciri, równie dobrze może sprowadzić sobie cesarzową Zerrikańii lub Zangwebaru.[5]

Ciekawostki

  • Zangwebar to dawna nazwa Zanzibaru (zobacz "S. Orgelbranda Encyklopedja Powszechna")

Przypisy