FANDOM

Dane z książek Sapkowskiego

Trudno o lepszą eskortę. Zerrikanki to urodzone wojowniczki, od dziecka szkolone do walki.

Opowiadanie Granica możliwości w zbiorze Miecz przeznaczenia

- Słusznie, Vea! - odkrzyknął Trzy Kawki. - Dalej, waszmościowie, po komach! Pojedziemy po zerrikańsku, z łomotem i świstem!

Milczący rycerz Borch Trzy Kawki i jego eskorta z Zerrikanii, gdzie, jak powszechnie wiadomo, składa się ofiary przed podobizną smoka.

Mężczyźni podeszli do szynkwasu, bystrymi spojrzeniami obrzucając i taksując gości. Szli wolno, pobrzękując ostrogami i bronią.
- Powitać waszmościów - karczmarz odchrząknął i od-kaszlnął. - Czymże służyć mogę?
- Gorzałką - powiedział jeden, niski i krępy, z długimi jak u małpy rękami, uzbrojony w dwie zerrikańskie szable, wiszące na krzyż na plecach. - Łykniesz, Profesor?

Czas pogardy

- Do mnie, dobrzy ludzie! Do mnie! Na własne oczy ujrzycie najstraszliwszego stwora, jakiego bogowie stworzyli! Horror i zgroza! Żywy bazyliszek, jadowity postrach zerrikańskich pustyń, diabeł wcielony, ludożerca nienasycony! (...) Oto potworny bazyliszek z dalekiej Zerrikanii!

Czas pogardy

(...) białowłosy potwór, który wpadł między Scoia'tael, był jak zerrikański tygrys.

Czas pogardy

(...) nabyła łuk, o którym sądziła, że posłuży jej przez wiele lat - pochodzący Zerrikanii zefhar wzmacniany szlifowanym rogiem antylopy miała za doskonały.

Chrzest ognia

– Czytałem (...) że najlepsze łuczniczki spotkać można wśród Zerrikanek, w stepowych klanach. Niektóre podobno obcinają sobie lewe piersi, by nie wadziły im w napinaniu łuków. Biust, powiadają, wchodzi w paradę cięciwie.

Chrzest ognia

Ona do jej lekkiej budowy i małej ręki potrzebuje minibastarda z rękojeścią przedłużoną do dziewięciu cali i kulistą głowicą. Moglibyśmy też zaproponować elfią taldagę albo zerrikańską saberrę, względnie lekką viroledankę...

Wieża Jaskółki

Nie zdążył nawet obetrzeć krwi z ucha i szyi, gdy zaatakował go mały i ruchliwy jak łasica typek o nienaturalnie błyszczących oczach, uzbrojony w krzywą zerrikańską saberrę, którą obracał z podziwu godną wprawą.

Wieża Jaskółki

Cesarz, który raz bezkarnie zelżył stare rody, będzie to robił dalej! Nie ma Cintryjki? To za parę miesięcy gotów przedstawić man cesarzową z Zerrikanii albo Zangwebaru!

Pani Jeziora

– Waszmościom też na wschód droga? Za Elskerdeg? Do Zerrikanii? A może dalej do Haklandu?

Pani Jeziora

Przed nami przełęcz Elskerdeg – dokończył pewniejszym już głosem – a za przełęczą Zerrikania i Hakland.

Pani Jeziora

Obok Degerlunda stało coś niezbyt dużego, całkiem szarego i uzbrojonego w zerrikańską szablę.

Sezon burz

Dane z gry Wiedźmin

Zerrikania jest tajemniczą, położoną na dalekim południu krainą, z którą Królestwa Północne niemal nie utrzymują kontaktów. Wiadomo o niej bardzo niewiele: jest tam gorąco, żyją tam egzotyczne zwierzęta, a mieszkańcy oddają boską cześć smokom. Zerrikania słynie ponadto ze specjalizujących się w pirotechnice alchemików i wojowniczych kobiet, które tatuują dało i biegle posługują się saberrami.

Wiedźmin