FANDOM

Zakończona obłym, wrzecionowatym, najeżonym kolcami zgrubieniem macka, wystrzelając nagle spod śmieci, pomknęła mu na spotkanie z niesamowitą prędkością.Opis ataku zeugla[1]
Zeugl – potwór żyjący na śmietniskach.

Charakterystyka

Posiada bulwowaty korpus, przez większość czasu schowany pod śmieciami i bliżej nieokreśloną ilość grubych macek zakończonych kolczastymi, przyssawkowatymi zgrubieniami. Jego szczęka jest wypełniona wieloma zębami. Jego ślepia fosforyzują blado. Skóra zeugla jest w pewnym stopniu przezroczysta przez co zobaczyć można jego wnętrzności. Zeugl niewiarygodnie wręcz śmierdzi, jego zapach może pozbawić człowieka przytomności. Przenosi tężec oraz trupi jad[1].

Żywi się wszystkim co znajdzie zaczynając od drobnych odpadków, a kończąc na ludziach. Swoją ofiarę stara się wciągnąć do paszczy przy pomocy mięsistych macek. Żyje w kanałach, na śmietniskach i wszędzie gdzie może się odżywiać i rozmnażać[1].

Młode osobniki tego gatunku nie są groźne i można je łatwo wyeliminować przy pomocy broni i psów. Zeugl jest obojniakiem i nie potrzebuje partnera do rozmnażania się[1].

Zeugle są podatne na znak Aksji, jednak sam potwór może być raniony zwykłą bronią, jak i wiedźmińskim orężem[N 1][2].

Serial

W serialu zeugl pojawia się na początku odcinka piątego „Okruch lodu” gdzie, tak jak w książkowym oryginale, zostaje zabity przez Geralta.

Występowanie

Ciekawostki

Galeria

Uwagi

  1. W książce nie zostało zaznaczone czy Geralt walczy z nim mieczem stalowym czy srebrnym.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Okruch lodu
  2. Wiedźmin (gra komputerowa)