Wiedźmin Wiki
Advertisement
Wiedźmin Wiki

Zlecenie: Monstrum z Tufozadanie poboczne w grze komputerowej Wiedźmin 3: Krew i Wino. Geralt walczy w nim z Monstrum z Tufo.

Przebieg zadania

Zadanie rozpocznie się po przeczytaniu ogłoszenia z tablicy ogłoszeń we Flovive lub po rozmowie z monsieurem de Bourbeau. Z dokumentu będzie wynikać, że w winnicy Tufo zalągł się jakiś potwór. Po przybyciu do właściciela winnicy, monsieura de Bourbeau, okaże się że w piwniczce na wino słychać chroboty i piski, a ludzie z winnicy znikają w tajemniczych okolicznościach. Ostatnio zaginął parobek Jean-Luc. Winiarz zaproponuje Geraltowi nagrodę w wysokości od 500 do 731 koron. Po ustaleniu wysokości wynagrodzenia i przyjęciu zlecenia wiedźmin otrzyma klucz do piwnicy w Tufo. Dźwięki w piwnicy pojawiają się głównie w nocy, dlatego do pomieszczenia należy udać się po godzinie 20:00. Wówczas wiedźmin znajdzie w nim ślady potłuczonych naczyń i usłyszy bardzo głośne odgłosy. Po zniszczeniu jednej ze ścian znakiem Aard Geralt trafi do tuneli wykopanych przez kikimory. W ich wnętrzu będą przebywały kikimory robotnice o poziomie 47. W ostatniej sali będzie znajdowała się też kikimora wojownik o poziomie 48. W tym samym pomieszczeniu będą się też mieścić ślady potwora i jaja kikimor, które będzie można spalić znakiem Igni (da to dodatkowe wynagrodzenie i punkty doświadczenia). Aby dokonać postępu w zadaniu trzeba zbadać wszystkie ślady z tej części tuneli. Po przyjrzeniu się im wiedźmin dojdzie do wniosku, że tunele wykopał potwór większy od kikimor, żywiący się ich jajami. Po powrocie na górę Geralt otrzyma od monsieura de Bourbeau 100 koron za zniszczenie jaj. W tym samym czasie do winnicy wróci żona mężczyzny, Andrée. Powie ona wiedźminowi, że na krótko przed zniknięciem Jean-Luca widziała się z nim w północnej części winnicy. Po rozmowie z kobietą Geralt uda się w to miejsce.

Po dotarciu na wzgórze wiedźmin znajdzie pozostałości pikniku i ślady butów dwóch osób. Ślady należące do kobiety będą prowadziły z powrotem do winnicy, natomiast ślady mężczyzny będą wiodły w głąb lasu. Te drugie doprowadzą Geralta do miejsca ataku potwora i śladów ludzkiej krwi. Od tego miejsca wiedźmin będzie podążał za śladami bestii. Gdy zobaczy ich wystarczająco dużo, uzna że za atakiem stał szarlej. Trop stworzenia doprowadzi Geralta do Sowich Grot. Jeśli wiedźmin nie oczyścił tych jaskiń w zadaniu Poszukiwania: arcymistrzowski rynsztunek Niedźwiedzia, to po drodze będą atakować go skolopendromorfy. Leże szarleja będzie znajdować się w dużej sali na końcu jaskini. Tam Geralt znajdzie ciało Jean-Luca, obok którego będzie położony srebrny wisiorek zawierający pukiel włosów przypominających włosy madame de Bourbeau. Aby wywabić szarleja należy przygotować przynętę na niego ze świeżej ludzkiej krwi (do pobrania z ciała Jean-Luca) i trzech szytnaćców (receptura pojawi się automatycznie w panelu alchemii). Wykonany z nich specyfik należy rozlać przy wejściach do wysoko położonych tuneli. Po jego rozlaniu w pieczarze pojawi się potężny szarlej. Po jego pokonaniu należy zabrać z jego szczątków trofeum z szarleja, większy niebieski mutagen i unikatowy miecz srebrny, Ami.

Po powrocie do winnicy Geralt będzie miał wybór między powiedzeniem monsieurowi de Bourbeau o zdradzie żony a przekazaniem kobiecie wisiorka Jean-Luca (o ile wcześniej zabrał ten przedmiot z jaskini). Większą nagrodę (120 koron i 200 Doświadczenie) uzyskamy decydując się na tę drugą opcję. W każdym przypadku monsieur de Bourbeau wypłaci Geraltowi ustaloną wcześniej nagrodę za zabicie potwora. Po odebraniu wynagrodzenia zadanie zakończy się.

Punkty doświadczenia

  • 200 za zniszczenie jaj kikimor
  • 200 za przekazanie wisiorka Andrée (lub 50 za poinformowanie monsieura o zdradzie żony)
  • 400 za ukończenie zadania

Uwagi

Advertisement